معرفی نقاط گردشگری ایران و جهان برای سفر و مهاجرت اخبار

ویتامین مایع باید مصرف شود یا ویتامین جامد کدام جذب بیشتری دارد

0

ویتامین یکی از برترین موادی است که برای بدن انسان بسیار ضروری است و هر کس باید به این موضوع بسیار توجه کند ولی سوال اینجاست که ما باید چه نوع ویتامینی مصرف کنیم تا جذب بیشتری در بدنمان داشته باشد .سایت کاروان این مبحث پزشکی را در اختیار شما دوستان قرار میدهد

ویتامین

چه نوع ویتامین برای بدن خوب است

انتخاب یک مکمل مناسب از میان انواع بی شماری که وجود دارد کارِ مشکلی است. بنابراین با کمک متخصصین به شما می گوییم چه ویتامینی ارزش دریافت دارند.

مکمل ها می توانند ویتامینهایی که از غذاها دریافت می کنید را افزایش دهند و کمک کنند به اندازه نیاز روزانه بدن برسند. دریافت کافی ویتامینهایی که بدنتان نیاز دارد کمک می کند احساس و عملکرد بدنتان در بهترین حالت خود قرار بگیرد.

انتخاب های ضعیف غذایی و برنامه های غذایی نامتعادل روی میزان دریافت مواد مغذی تاثیر می گذارد و به همین خاطر است که بسیاری از افراد نمی توانند ویتامین ها و مواد معدنی ضروری بدنشان را به اندازه کافی دریافت کنند. دریافت ناکافی ویتامین های ضروری منجر به کمبود می شود و خطر ابتلا به مشکلات شایع سلامت از جمله بیماری های قلبی، انواع سرطان ها، ضعف سلامت استخوان ها و دیابت نوع 2 را افزایش می دهد. مواد مغذی اصلی که بیشتر مواقع مردم دچار کمبودشان می شوند عبارتند از ویتامین B2، منیزیم و زینک.

جامد در برابر مایع

اما ظاهرا انتخاب ویتامین هایی که می خواهید دریافت کنید تنها نیمی از مسیر است. کار بعدی تصمیم گیری درباره محصولی است که می خواهید انتخاب کنید. این محصولات در دو نوع جامد و مایع وجود دارند. جدای ترجیح شخصی که کدام را بیشتر می پسندید آیا این دو نوع با یکدیگر فرقی هم دارند؟ بله فرق دارند.

مکمل های خوراکی که به صورت نوشیدنی گازدار ارائه می شوند در واقع طوری طراحی شده اند که مواد مغذی را به صورت موثر جذب بدنتان کنند. بسیاری از مکمل های جامد به آرامی مسیر گوارشی را می پیمایند و ممکن است روند جذبشان توسط غذاها و دیگر مواد شیمیایی متوقف شود.

ویتامین

مکمل های گازدار کاملا در آب حل می شوند بنابراین به سادگی از مسیر گوارشی عبور کرده و مقدار بیشتری از آن جذب بدن می شود. همچنین این محلول باعث می شود اسید معده با آنچه خورده اید تماس پیدا نکند و موجب تحریک و سوزش سر دل نشود.

بعلاوه ویتامین های محلول در آب کمک می کنند اضافات به جای ذخیره شدن در بدن از آن دفع شوند.

اما مواردی نیز وجود دارد که مکمل های جامد را برتر می کند: ویتامین C که یک ویتامین محلول در آب است که در بدن ذخیره نمی شود. بهتر است ویتامین C را به صورت قرص یا کپسول استفاده کنید تا به مرور وارد بدن شود و پایداریش افزایش بیابد. در مورد زینک نیز همینطور است اگر می خواهید برای طولانی مدت سطح زینک و ویتامین C بدنتان بالا بماند بهتر است از مکمل های جامد استفاده کنید.

با این حال اگر سطح ویتامین C بدنتان بسیار پایین است و می خواهید به صورت آنی آن را افزایش دهید توصیه می شود از ویتامین C به صورت محلول استفاده کنید.

متوجه شدیم که مکمل های جامد و محلول هر کدام بدی ها و خوبی هایی دارند و اینکه کدام مورد را برای استفاده انتخاب کنید بیشتر به ترجیح شخصی خودتان بر می گردد.

گردآورنده:http://kare1.ir

Leave A Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

خرید بک لینک خرید رپورتاژ نرم افزار رستوران