خانه » تغذیه و آشپزی » ناگت میگو خوشمزه با طرز تهیه این غذای پروتینی به همراه خواص عالی میگو

ناگت میگو خوشمزه با طرز تهیه این غذای پروتینی به همراه خواص عالی میگو

 ناگت میگو خوشمزه که در آن میگو با خواص عالی نقش دارد و باعث خوشمزه شدن غذا میشود و یکی از مهمترین مواد داخل این غذا سیر است که واقعا به غذا طعم عالی میدهد.سایت کاروان این غذای خوشمزه را به شما هدیه میدهد.

ناگت میگو

طرز تهیه ناگت میگو

مواد لازم برای ناگت میگو :
میگو پاک شده و له شده ۲۰۰ گرم
تخم مرغ یک عدد
سیر ۲ حبه
پنیر پیتزای رنده شده یک پیمانه
نمک،زردچوبه،فلفل سیاه به مقدار لازم
آرد سوخاری یا پودر نان باگت به مقدار لازم
پودر گشنیز و پودر زیره کمی
زنجبیل تازه به مقدار لازم
کنجد یک پیمانه
روغن سرخ کردنی به مقدار لازم

طرز تهیه ناگت میگو :

میگو و سیر را چرخ می کنیم یا ساطوری سپس نمک و ادویه و تخم مرغ و نصف پیمانه آرد سوخاری را به آن اضافه می کنیم و ورز می دهیم. بعد به اندازه گردو از مواد را برمی داریم داخل آن یک قاشق چایخوری پنیر پیتزا گذاشته و به آن شکل می دهیم. سپس یک طرف آن را در کنجد و طرف دیگر را در آد سوخاری می غلتانیم و در روغن فراوان سرخ می کنیم.

خواص میگو در غذا

1- ضد فشارخون

میگو از منابع اسیدهای چربی از خانواده امگا 3 است که دریافت آن به کنترل فشارخون کمک می‌کند. البته توصیه می‌شود این ماده غذایی در هنگام تهیه با حداقل روغن و نمک طبخ شود، در این صورت به گزینه‌ای مناسب برای کاهش سطح فشارخون تبدیل خواهد شد زیرا سرخ کردن آن در روغن، کالری بیشتر به بدن می‌رساند و باعث افزایش وزن می‌شود که خود از عوامل بروز فشارخون است.

2- سرشار از سلنیوم

یکی از مواد معدنی‌ای که در میگو به میزان بسیار یافت می‌شود، سلنیوم است. با خوردن 100 گرم میگو، 64 درصد از نیاز روزانه به این ماده مغذی تأمین خواهد شد و از آنجا که سلنیوم خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد، عادت به خوردن میگو، احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ و انواع سرطان خون مانند «لوسمی» و «لنفوم هوچکین» را کاهش می‌دهد.

افرادی که به دلایل مختلف گوشت قرمز نمی‌خورند، بیش از دیگران در معرض ابتلا به کم‌خونی ناشی از فقر آهن قرار دارند و از آنجا که با خوردن 100 گرم میگو، 19 درصد از نیاز به این ماده مغذی تأمین می‌شود، بهتر است در صورت نخوردن گوشت قرمز، میگو را در برنامه غذایی روزانه‌شان بگنجانند.

3- ضد آلزایمر

امگا 3 فراوانی که در میگو وجود دارد، باعث می‌شود عادت به مصرف هفتگی آن از بروز آلزایمر و اختلال حواس در دوران سالمندی جلوگیری کند. در واقع، دریافت روزانه 380 میلی‌گرم از این اسیدهای چرب، از بروز اختلال حواس و آلزایمر جلوگیری می‌کند و با خوردن هفته‌ای 2 تا 3 بار میگو، این مقدار اسید چرب به بدن خواهد رسید.

4- ضد کم‌خونی

افرادی که به دلایل مختلف گوشت قرمز نمی‌خورند، بیش از دیگران در معرض ابتلا به کم‌خونی ناشی از فقر آهن قرار دارند و از آنجا که با خوردن 100 گرم میگو، 19 درصد از نیاز به این ماده مغذی تأمین می‌شود، بهتر است در صورت نخوردن گوشت قرمز، میگو را در برنامه غذایی روزانه‌شان بگنجانند.

5- منبع پروتئین و کلسترول خوب

میگو برخلاف تصور عامه مردم، باعث افزایش کلسترول نمی‌شود زیرا بررسی‌های مقایسه‌ای میان دو رژیم غذایی با تخم‌مرغ و میگو نشان داده‌اند که رژیم دارای میگو 7 درصد سطح کلسترول بد و 12 درصد سطح کلسترول خوب را افزایش می‌دهد در حالی که رژیم دارای تخم‌مرغ، سطح کلسترول بد را 10 درصد و سطح کلسترول خوب را 7 درصد بالا می‌برد.

در واقع این ماده غذایی چربی کمی دارد و با خوردن 12 عدد میگوی درشت بخارپز شده، 160 میلی‌گرم کلسترول وارد بدن می‌شود و سطح تری‌گلیسرید 13 درصد پایین می‌آید بنابراین توصیه می‌شود آن را مانند سایر منابع پروتئینی مصرف کنید.

گردآورنده:http://kare1.ir

 

(No Ratings Yet)
Loading...

همچنین ببینید

کوفته نخودچی

کوفته نخودچی + نحوه درست کردن آن

کوفته نخودچی + آموزش درست کردن کوفته نخودچی از جمله غذاهایی می باشد که بسیار خوش …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *