معرفی نقاط گردشگری ایران و جهان برای سفر و مهاجرت اخبار

مغز و روش های حفظ سلامتی مغز

0

مغز و نکاتی برای حفظ سلامتی مغزبری حفظ سلامتی مغز که مهمترین عضو بدن است به نکات زیر توجه کنید

شرکت در فعالیت های گروهی:

برای حفظ سلامت مغز حتما در فعالیت های گروهی شرکت کنید. گذراندن وقت با دوستان، انجام کارهای داوطلبانه و مسافرت می ‌تواند شما را فعال و سالم نگهدارد.

 

فعال نگه داشتن ذهن:

برای حفظ سلامت مغْز باید ذهن را فعال نگه داشت. آموختن یک زبان یا مهارت جدید، حل کردن جدول کلمات متقاطع، رفتن به کلاس‌ های آموزشی و یا یادگیری رشته ‌های هنری می‌ تواند ذهن شما را فعال نگه ‌دارد.

 

رژیم غذایی سالم برای مغز:

رژیم غنی از اسید‌های چرب امگا ۳، پروتئین، آنتی اکسیدان ها، میوه ‌ها و سبزی‌ ها و ویتامین ب و میزان متعادلی از مواد نشاسته ‌ای یا کربوهیدرات های پیچیده، سلامت مغز را حفظ می ‌کند.

 

خواب کافی:

نداشتن خواب کافی می ‌تواند اثراتی منفی بر سلامت مغْز داشته باشد.

 

ورزش و فعالیت بدنی منظم:

برای حفظ سلامت مغْز ورزش و فعالیت بدنی فراموش نشود. در واقع ورزش‌ می تواند گردش خون را فعال کند، توازن و هماهنگی بدن را بهبود بخشد و به جلوگیری از بیماری‌‌ هایی که خطر زوال عقل یا دمانس را می‌ افزایند، مانند بیماری قلبی، سکته مغزی و دیابت کمک کند.

 

مغز و نکاتی برای حفظ سلامتی مغز

برای حفظ سلامت مغز حتما ورزش و فعالیت بدنی را در برنامه خود قرار دهید

 

کاهش استرس:

برای داشتن مغزی سالم باید شرایط استرس زا  را کاهش دهید. شرکت در تمرین ‌های یوگا، گذراندن وقت با دوستان یا انجام سایر فعالیتهای کاهنده استرس به حفظ توانایی یادگیری و قدرت حافظه کمک می‌ کند.

 

محافظت در برابر آسیب های مغزی:

به سر گذاشتن کلاه ایمنی و بستن کمربند ایمنی در حین رانندگی با موتور و ماشین به اجتناب از صدمه‌خوردن مغْز که می ‌تواند با افزایش خطر زوال عقل یا دمانس همراه باشد کمک کند.

 

دوری از عادت های ناسالم:

برای حفظ سلامت مغْز باید از عادات بد و ناسالم پرهیز کنید. سیگار کشیدن و داروهای روانگردان می ‌توانند باعث افزایش خطر ابتلا به دمانس و زوال قدرت شناختی شوند.

 

کنترل عوارض بهداشتی:

حفظ وزن متناسب، ورزش‌کردن، خوردن غذای متعادل و مغذی و کنترل ‌کردن استرس می ‌تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌ هایی که بر مغْز تاثیر می گذارند مانند دیابت، بیماری قلبی، فشار خون بالا کمک کند.

 

توجه به سابقه بیماری ها در خانواده:

اگر با توجه به سابقه خانوادگیتان در معرض ابتلا به زوال عقل یا دمانس در دوران سالمندی هستید، با پزشک تان در مورد شیوه‌‌ های حفظ سلامت مغْز و جلوگیری یا کند کردن پیشرفت زوال قوه شناختی مشورت کنید.

برای حفظ سلامتی مغز به این ۱۰ نکته عمل کنید

Leave A Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.